Kvalitet

Vi garanterer kvalitet på alle våre produkter…

Undersøkelser tyder på at mattrygghet er av største betydning i sinnet hos forbrukeren.

Derfor er det fornuftig for sjømatnæringen og detaljhandel operatører også blir oppfattet som aktører som gir trygge og kvalitet på mat til forbrukerne.

Sjømat kjøpt i en butikk for salg til forbruker, må være trygg på at tilstrekkelig kvalitet er tilstede slik
at det sikres at forventet lagringstid ikke overskrides.

God håndtering og lagring praksis er nødvendig i butikk for å sikre at kunden får trygg sjømat som har god holdbarhet i en rimelig tid og er av frisk utseende og farge samt er velsmakende når det forbrukes.

Holdbarhet for fisk

Under lagring, er de gode smaker av sjømat gradvis tapt med tiden. Ettersom disse forringende smaker øker, blir sjømat mindre akseptabel for forbrukeren, vi passer på slik at vi altid har kun ferske varer til våre kunder!

Lagring av fersk og fryst sjømat

Fersk sjømat må lagres mellom -1,5 ° og 5 ° C.  – Frossen sjømat må oppbevares ved -18 ° C eller lavere. – Sjømat bør aldri være i romtemperatur

God personlig hygiene er viktig for å forebygge bakteriell forurensning av sjømat, og kan være så enkelt som:

  • vaske hendene ofte under arbeidsdagen.
  • være iført rene beskyttelsesklær ved behandling av varer.
  • holde seg sunn og ren for generell helsemessig drift

God hygiene i butikk er viktig for å behandle trygg sjømat, noe som gir en god holdbarhet. God hygiene inkluderer:

  • vedlikehold, renhold og desinfisering i forberedelse av overflater og utstyr.
  • kontrollere skadedyr (som gnagere , kakerlakker , fluer.)
  • drive effektiv avfallshåndtering og beskyttelse mot forurensning.